TJEDAN ZDRAVLJA U DJEČJEM VRTIĆU ”CVRČAK I MRAV”


Tjedan zdravlja se obilježava u tjednu od 06.04.2021. do 09.04.2021. U obilježavanje Tjedna zdravlja uključili smo se na poziv Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Obilježavanje Tjedna zdravlja u vrtićima je pokrenuto kako bi zajedno s djecom i obiteljima osvijestili važnost brige o zdravlju i naučili nove načine kako djeci približiti zdrave navike.

Tjedan zdravlja obilježen je tematski po danima:

  • USKOČIMO U UTORAK

Prema preporukama SZO, djeca predškolske dobi trebala bi u tjelesnoj aktivnosti svakodnevno provesti najmanje 180 minuta. Zato su se sva naša djeca iznimno aktivirala! Djeca u jaslicama odradila su jutarnju tjelovježbu i razgibavanje uz ples. Vježbali su po poligonu te odigrali igru ”Zeko hop” u kojoj su se natjecali koji će zeko prvi doskakutati do svoje mrkvice. Djeca vrtićke dobi razgovarala su o važnosti tjelesnog vježbanja. Skupina Tići opće pripremne vježbe provela je na način da je svako dijete pokazalo jednu vježbu te su dodali vježbe iz Braingyma. Postavili su dva poligona u sobi, jedan sa zadacima hodanja po taktilnim podlogama i  skakanja, drugi sa zadacima preskakivanja i provlačenja. Odigrali su igru s  pokretom  “Čvorak”. Sva djeca aktivno su se uključila u sve ponuđene aktivnosti. Proveli su i likovnu aktivnost: slikanje na temu vježbanje (pastela + vodena boja). Skupina Frankopani izvela je sljedeće vježbe: “Bombica”, “Žuri žuri”, “Vjetrenjača”, “Tik tak”, “Uključi u struju”, “Podigni i stavi kapu na glavu”, “Protresi se”, “Mikser”… Skupina Črišnjice je uz pokrete interpretirala pjesmu „Ja i moje tijelo”.  Nakon interpretacije pjesme razgovarali su o tome što se događa s našim tijelom kada vježbamo i zašto je važno vježbati. Svako dijete je dobilo priliku pokazati jednu vježbu, dok ga ostala djeca prate i oponašaju. Na kraju su prvi dan Tjedna zdravlja zaključili crtanjem sebe dok vježbaju. Skupina Cvrčci razgovarala je o sportu – što su to sportovi, koje sportove imamo, koji im je najdraži sport i zašto baš taj. Nakon toga pročitali su slikovnicu “Mara i sport”, kratko porazgovarali o njoj i krenuli sa razgibavanjem. Svatko od djece imao je priliku izvući po jednu sportsku karticu “Dječja joga” i napraviti izvučenu vježbu. Nakon kruga djeca su sama pokušala napraviti poligon na kojem su potom vježbali.

  • PROSLAVIMO SUPER ZDRAVU SRIJEDU I SVJETSKI DAN ZDRAVLJA

U srijedu je obilježen Svjetski dan zdravlja. Sve odgojne skupine razgovarale su o važnosti voća i povrća u zdravoj prehrani te koja je hrana zdrava, a koja nezdrava. Razgovarali su i o količini hrane koju je zdravo pojesti. Nabrajali su voće i povrće po bojama i naučili koje voće i povrće po svojoj boji je zdravo za svaki dio našega organizma. Djeca su anketom pokazala svoje znanje o zdravim namirnicama i navikama za poboljšanja općeg stanja organizma. Djeca su prepoznavala, imenovala i crtala vrste voća i povrća te ih razvrstavala po boji i zaključili smo da svaki dan možemo pojesti sve dugine boje kako bismo bili zdravi. Igrali  su se restorana zdrave hrane, dućana za kupnju zdravih namirnica, crtali razne voćke i povrće. Počastili su se slasnom voćnom marendom. Izrađivali su voćne ražnjiće i promatrali voće- boju, okus, miris… Od naranči su napravili cijeđeni sok i počastili se sa njime.

  • ČUVAJMO ČISTU VODU U ČETVRTAK

Četvrtak je bio dan za slaviti što imamo čistu i dostupnu vodu, koja je neophodna za očuvanje zdravlja. Djeca predškolske dobi bi dnevno trebala popiti minimalno 5 čaša vode. Skupina Črišnjice povela je spontani razgovor o vodi u jutarnjem krugu – Zašto je voda važna?, Gdje možemo pronaći vodu?, U kakvim je oblicima nalazimo?… Nakon razgovora interpretirali su pjesmicu „Voda u prirodi” te plesali uz govor: „Ples vode.” Na kraju su ovaj dan obilježili likovnom aktivnošću – drvenim bojicama crtali vodu u prirodi po želji. Jaslička djeca su čitala slikovnicu “Zatvori vodu”. Radili su pjenu pušući kroz slamke i kupali  bebe, životinje….  Promatrali su bočice sa vodom. Djeca iz skupine Cvrčci su pročitala slikovnicu “Jana i higijena”. Djeca su prepričavala što su sve čula u slikovnici (zašto je Jana bila prljava, zašto se trebamo kupati i sl.) te su poveli razgovor o vodi (kakve je voda boje, mirisa i okusa, zašto nam je ona važna, čemu služi, kako štedimo vodu, što zagađuje vodu, kako voda utječe na naše tijelo, itd.). Nakon toga ponuđene su im aktivnosti slikanja temperom po ogledalu. Na slikama se vidi da je djevojčica Sara krenula slikati more, a na kraju je prstima krenula dodavati kišne kapljice i napravila oluju na moru. Imali su priliku slamčicama na blok papiru stvarati kapljice (vodu) na način da im je u plavu temperu dodana voda, a oni su onda tu razvodnjenu boju vukli prstima iz slamčice na papir. Također su napunili dvije plastične boce vodom. U jednoj boci nalazila se čista voda, a u drugoj prljava. Sami su dolazili na ideju kako sve voda postaje prljava te su u bocu ubacivali razne papiriće, komadiće vrećice i sl. Boce su stavili na stol i promatrajući boce na pola papira slikali su čistu vodu, a na drugu polovicu prljavu. Djeca iz skupine Frankopani slušala su vodu u prirodi, radila eksperimente s vodom, pokušala svirati s vodom…

  • PROBDIJMO POSPANI PETAK

U petak je bilo vrijeme da uče i o važnosti sna te utjecaju na naše zdravlje. Djeci predškolske dobi potrebno je dnevno oko 12 sati sna. U skupini Črišnjice provedene su aktivnosti ”Srce koje lupa” – u jutarnjem krugu su pokušali osjetiti svoje srce, no nisu ga osjetili, jer je kucalo jako tiho. Nakon kratke vježbice legli su i svatko je osjetio kako mu kuca srce. Kroz likovnu aktivnost različitim tehnikama prikazali su svoja srca koja su velika i puna toplih boja. Skupina Tići razgovarala je o važnosti spavanja, ritualima prije spavanja te važnosti pravilnog disanja. Odradili su nekoliko vježbi iz Mindfulenssa za opuštanje  te odigrali igru ”Medo spava”. Dan su završili opuštanjem na obližnjoj livadi. Skupina Cvrčci provela je vođenu fantaziju ”Na proljetnoj livadi” u kojoj je odgajatelj vodio vježbe disanja i opuštanja. Uslijedio je razgovor o važnosti odmora te dobrim navikama prije spavanja. Djeca su potom crtala svoj neobičan san te izrađivala igru memory ”Spavanje” koju su kasnije i igrali. Jaslička djeca su čitala priče “Piko ide spavati” i “Gasi svjetlo!”. Igrala su se u mirnom kutiću – šatoru s lampicama i tepihom te s jastucima kao mjesto za odmor, lampom sa žarnim nitima i svjetlećom kuglom za stvaranje opuštajućeg okruženja. Djeca iz skupine Frankopani također su provodila vježbe disanja te pričala o svojim navikama pred spavanje.

Iva Baldo Karlić, mag.paed.

Stručni suradnik pedagog